Terug

Bron

Is de stroom uitgevallen?

Plotseling valt alle stroom uit. Verlichting, verwarming, koelkast, Internet; niets werkt meer. Wat doe je?

  1. Controleer of echt alle stroom is uitgevallen, ook boven, schuur etc.
  2. Controleer ook of er op straat, of bij de buren, wel licht is.

Is er nog stroom (bv verlichting) op andere etages dan is er waarschijnlijk één stop gesprongen of heeft een aardlekschakelaar de stroom onderbroken. Dan moet u de stop vervangen of weer inschakelen óf de aardlekschakelaar weer inschakelen. Meestal is het probleem dan verholpen. 

Zoek vervolgens naar de oorzaak b.v. kortsluiting of teveel stroomgebruikers en los dat probleem op !!!

 

Is bij jou in huis alle stroom uitgevallen, maar is er wel stroom bij de buren, dan moet u dit doen:

  • Zorg eerst dat iedereen veilig is.
  • Schakel gas én elektrische apparatuur uit.
  • Houdt het huis warm door deuren en ramen gesloten te houden.
  • Houdt de koelkast dicht.
  • Spaar batterijen van smartphones zoveel mogelijk. Maak eventueel licht met behulp van zaklampen en of waxinelichten. 

 

Meldt de stroomuitval telefonisch bij je energieleverancier of bel 0800-9009 (nationaal soringsnummer voor gas én stroom). De leverancier zal je enkele vragen stellen en mogelijk ook vragen om wat dingen te doen. Indien nodig komen zij naar je toe. 

 

Tips: 

  • Is het donker, gebruik dan het lampje van de telefoon of pak een zaklamp.
  • Zorg dat je altijd een zaklamp en/of waxinelichten en lucifers bij de hand hebt. 
  • Vraag eventueel de buren om je te helpen.
  • Kijk voor extra informatie op de link elektra-info

 

 

Adres
5641
Contact
0800 9009 (24 uur)  

» Meer info bij storing
Is de stroom uitgevallen?